.....

..:-Borang Langanan-:..

Name:
Email Address:
No Telefon
Alamat
Produk
Kuantiti
Pembayaran

Sila simpan resit anda sebagai bukti pembayaran jika diperlukan.

Terima Kasih kerana menggunakan laman ini.


edit by InvIsIbLe

..:* Terma & Syarat *:..

1. Semua pesanan boleh dibuat melalui
- SMS 017-3574901
- Email : sitizar86@yahoo.com
- Borang Pesanan ( Berada diatas )

2. Semua pembayaran hendaklah melalui akaun Maybank 151098350420 atau CIMB 12260090969523 ( Siti Rubiah Ahmad Hanapi ).

3. Sekiranya pembayaran telah dibuat, anda dikehendaki menghubungi / sms saya dengan segera.

4. Bagi yang membeli melalui Borang Pesanan, saya akan terus hantar barang tersebut setelah butir pembayaran disahkan.

5. Semua barang yang dijual/dihantar tidak boleh dipulangkan melainkan terdapat kerosakkan atau kesilapan dari pihak saya.

6. Penghantaran akan dibuat dalam masa 3 hari bekerja melalui Pos Laju / Pos Express ( Kos penghantaran akan diberitahu kemudian- jika perlu )

7. Sebarang terma & syarat yg lain akan diberitahu kelak..

Followers

Monday, April 26, 2010

Cloth Diaper

...Cloth Diapers (CD)...

Pilihan Warna untuk CoolaBaby Velcro



Pilihan Warna untuk CoolaBaby Button



Cloth Diaper

- Mempunyai rekaan yang menarik dan unik, hanya 3 kali lipatan, mudah ditukar kepada pelbagai saiz mengikut tumbesaran bayi

- Bahagian luar yang kalis air kerana bahagian luar terdiri dari PUL ( Polyurtehane Iaminate ) untuk mengelak daripada kebocoran

- Mempunyai "insert" iaitu Penyerap Super 3 lapisan sebagai pelapik dalam. Diperbuat daripada kain tuala lembut.

- Mudah untuk dubah mengikut saiz di bahagian pinggang dan peha bayi

- 100% mudah dan senang dicuci.

-Mesra alam. Lampin ini boleh diguna berulang kali.

- Sesuai untuk anak-anak yang mepunyai alahan pada lampin pakai buang kerana 100% polyester fibre



Contoh Jadual Waktu Penggunaan Harian

07.00 - 10.00 pagi - 1 Pocket + 1 Insert
10.00 - 01.00 tengahari - 1 Pocket + 1 Insert
01.00 - 04.00 petang - 1 Pocket + 1 Insert
04.00 - 07.00 petang - 1 Pocket + 1 Insert
07.00 - 12.00 malam - 1 Pocket + 2 Insert
12.00 - 07.00 pagi - 1 Pocket + 2 Insert

Jumlah Penggunaan harian : 6 Pocket CD + 8 insert



Cara Penggunaan dan Penjagaan Cloth Diaper

1.Basuh dahulu cloth diaper dan 'insert' sekurang-kurangnya 3 kali prewash sebelum pertama kali hendak digunakan. gunakan sedikit saja sabun. kira-kira 1/4 sukatan. lebih elok guna sabun kain jenis kurang buih, tidak mengandungi enzyme (contoh enzyme pewangi atau enzyme pemutih) kerana sesetengah bayi mempunyai kulit yang sangat sensitif.

2. Masukkan 'insert' ke dalam poket cloth diaper. ('insert' dibuat dari microfiber tidak boleh diletakkan secara terus menyentuh kulit bayi kerana kuasa serapannya yang kuat akan menyerap lembapan semulajadi kulit bayi). Pastikan ianya ditolak kemas sampai ke bahagian depan. boleh digunakan sehingga 4 jam atau 4 kali basahan (sama seperti disposal diaper). Bagi bayi yang 'heavy wetter', boleh dimasukkan dua 'inserts' ke dalam poket cloth diaper. Apabila hendak menukar 'insert' harus tukar CD sekali walau pun 'microfleece' (bahagian dalam CD yang kena kulit bayi) ini sentiasa kering bagi mengelakkan bakteria dan ruam lampin.

3. Sebelum dibasuh, keluarkan 'insert' dari poket cloth diaper. Jika tiada poo-poo ( najis ), bilas dan boleh terus dibasuh dengan tangan (berus tidak digalakkan terutama berus sabut) atau dimasukkan ke dalam mesin basuh seperti biasa. Seelok-eloknya dimasukkan ke dalam laundry net supaya cloth diaper lebih tahan lama. seperti prewash juga, kurangkan sukatan sabun (1/4 daripada sukatan biasa). Jika berpoo-poo pula, buang poo-poo ke dalam toilet bowl, pancut dengan air yang deras untuk tanggalkan sisa poo-poo, seterusnya seperti langkah di atas.

4. JANGAN masukkan 'softener' atau clorox semasa membasuh kerana 'softener' boleh mengurangkan daya serapan dan clorox boleh merosakkan cloth diaper/'insert'. Anda boleh menggunakan cecair basuh pinggan (contohnya 'Sunlight') pada 'microfleece' untuk menanggalkan warna kekuningan (kesan poo-poo) sekiranya ada. andaikata cloth diaper tidak sempat dibasuh terus, tinggalkan saja di dalam baldi kering tanpa perlu direndam dan boleh dibasuh kemudian. simpana tidak boleh lebih dari 3 hari.

5. Bagi 'insert', sekiranya sudah lama digunakan dan nampak kekuningan, JANGAN gunakan clorox untuk memutihkanya. boleh diperahkan limau nipis pada 'insert' yang basah dan ditinggalkan seketika sebelum dibasuh. Ataupun boleh dicampurkan sedikit soda bikabonat semasa membasuh kemudian dibilas dengan air yang dicampurkan dengan sedikit cuka tetapi JANGAN dibuat pada cloth diaper kerana cuka boleh merosakkan PUL (material sebelah luar cloth diaper) yang boleh mengakibatkan kebocoran. Jangan risau, kekuningan ini juga boleh hilang apabila dijemur ditengah panas matahari atau pun setelah 'insert' dibasuh berulang kali. matahari adalah peluntur yang terbaik juga.

6. Sebulan atau seminggu sekali, lakukan 'stripping' iaitu dengan membersihkan bahagian dalam dan luar 'microfleece' dengan sabun basuh pinggan yang elok kuasa tanggal minyaknya contohnya 'Sunlight', kemudian dibilas bersih-bersih supaya 'microfleece' dapat berfungsi dengan baik. biasanya apabila cloth diaper sudah lama digunakan dan nampak seperti 'microfleece' kurang menyerap dan air kencing keluar mengikut tepi cloth diaper, maknanya 'stripping' perlu dilakukan untuk mengeluarkan kekotoran halus atau mendapan sabun yang mungkin terperangkap pada 'microfleece'.








Kebaikan Utama


Menjimatkan Kos

Wang adalah faktor penting yang perlu diambilkira semasa memilih sistem bagi menggunakan lampin kain. Penggunaan lampin pakai buang merupakan kos berterusan dan sangat mahal apabila dicongak balik, lebih-lebih lagi bagi keluarga yang mempunyai lebih dari seorang anak kecil yang memakai lampin. Penjimatan kos dengan menggunakan lampin kain dapat dilihat dalam perbandingan di bawah

Kos bagi lampin pakai buang
Anak anda menggunakan 7 lampin pakai-buang sehari pada kos RM0.60 setiap satu
RM0.60 X 7=RM4.20 sehari

RM4.20 X 365 hari=RM1533 setahun

RM1533 X 3 =RM4599 untuk 3 tahun

Kos menggunakan lampin kain

Untuk kemudahan anda, anda perlu menggunakan sekurang-kurangnya 12 helai, jika anda ingin mencucinya setiap hari:

Sehelai lampin : RM35.00

Insert (Lapisan Dalam): RM18

Jumlahnya: RM82Beli 12 helai: 12 X RM 35.00 =RM420.00Beli 24 helai: 24 X RM35.00

=RM840.00 (lebih banyak lampin, lebih tahan lama kerana lambat lusuh)Kos kekal sepanjang 3
tahun & boleh menggunakan lampin yang sama sekiranya ingin menambah anak seterusnya.




Kos Penghantaran

Pembelian 1 - 5 Cloth Diapers = RM 6.00
Pembelian 6 - 9 Cloth Diapers = RM 8.00
Pembelian 10 dan keatas Cloth Diapers = RM10.00





0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih diatas komen anda

 
Free Website templatesfreethemes4all.comFree Blog TemplatesLast NewsFree CMS TemplatesFree CSS TemplatesFree Soccer VideosFree Wordpress ThemesFree Web Templates